Enter your keyword

Paper as sculpture

Create your own composition for a relief print with recycled objects and a press inside Arnaldo Pomodoro's studio!
In the course of this workshop we will experiment with this procedure, alternating theory with practical activity: we will observe the Maestro's graphic work and the techniques of artistic engraving, from classical to more experimental ones, and we will learn how to make a work of art in series.
The students will create their own matrix from a rigid base. Then they will create a composition by assembling shapes and objects, prepare the print register and the paper and print using the manual press. The pressure of the press will turn the surface of the paper into a sort of bas-relief.
At the end of the workshop, each student will have a small series of signed and numbered prints.

Progettare e comporre una propria stampa a rilievo, con oggetti di recupero e il torchio nello studio di Arnaldo Pomodoro!
Nel corso del laboratorio sperimenteremo questo procedimento alternando la teoria all'attività pratica: conosceremo l'opera grafica del Maestro e le tecniche dell'incisione artistica, da quelle classiche a quelle più sperimentali, e impareremo a realizzare un'opera d'arte in serie.
I ragazzi costruiranno da soli la propria matrice a partire da una base rigida: creeranno una composizione assemblando forme ed oggetti, predisporranno il registro di stampa, prepareranno la carta e stamperanno con la pressa manuale. La pressione del torchio trasformerà la superficie del foglio in un disegno simile a un bassorilievo.
Alla fine del laboratorio ognuno avrà una piccola tiratura di stampe firmate e numerate.

Info and reservations:
Please use the INFORMATION REQUEST box to contact us.
Duration 90 min
Cost € 120

Contact us

Contact us through the form or through our channels to make arrangements for the date and time of the visit